Als de markt faalt - inleiding tot cooperatie

Artikelnummer: 8923B0321
Aantal: 1

Auteur: G. van Dijk, uitgever: Academic Service
Paperback, 1ste druk, 4de oplage februari 2009 | Nederlands | 225 pagina's | 9789052613444 | 23 x 15 x 1,3 cm

Tweedehands: Als nieuw
Boek is in mooie, als nieuwe staat. Stevig verpakt binnen 1-2 werkdagen in huis, bezorgd door PostNL.


Beschrijving
Als de markt faalt 1e druk is een boek van G. van Dijk uitgegeven bij Academic Service. ISBN 9789052613444 In weerwil van alle retoriek blijkt de veelbezongen 'vrije markt' nauwelijks in staat om ondernemers hun zelfstandigheid te gunnen. Je moet als individuele ondernemer wel héél uniek zijn om op eigen voorwaarden de concurrentie aan te kunnen. Een mogelijke uitweg is om als zelfstandige ondernemers samen te werken om zo de positie als groep - en daarmee de eigen positie - in de markt te versterken. Zo valt wellicht te realiseren wat op je eentje niet mogelijk is. Als 'de markt' faalt gaat over het coöpereren van zelfstandige ondernemers. Daarbij komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod: • de meerwaarde van coöpereren; • de geschiedenis en ontwikkeling van coöperaties; • de belangen en belangenafwegingen binnen een coöperatie; • de relatie tussen de leden en hun coöperatieve onderneming; • de uitdagingen waar coöperaties in de 21e eeuw voor staan. Dit boek is bedoeld voor ondernemers die zich niet zonder meer willen overgeven aan de door 'de markt' gedicteerde krachtsverhoudingen. Daarnaast is het geschreven voor de (aanstaande) leden, bestuurders, managers, toezichthouders en studenten van de talrijke al bestaande en toekomstige coöperaties.

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »