De moed van organisaties om zichzelf te zijn - visies, ervaringen en meningen over bedrijfsidentiteit, authenticiteit, bedrijfscultuur, interne marketing, interne communicatie en marktkansen

Artikelnummer: 9048B0726
Aantal: 1

Auteur: Wim de Vries, uitgever: Powerteam Publishing
Paperback, 1e druk eerste oplage september 2011 | Nederlands | 200 pagina's | 9789491364006 | 20,2 x 14,1 x 1,4 cm

Tweedehands: Als nieuw
In nieuwstaat. Stevig verpakt en bezorgd door PostNL.


Beschrijving
Visies, ervaringen en meningen over bedrijfsidentiteit, authenticiteit, bedrijfscultuur, interne marketing, interne communicatie en marktkansen

De wereld verandert als een dolle. Snelheid van beslissen is aan de orde van de dag. Om die snelle besluiten te kunnen nemen is het van belang dat je als afnemer/consument de onderlinge verschillen tussen de concurrenten snel moet kunnen herkennen. Echter, in de huidige wereld lijken producten, diensten en bedrijven steeds meer op elkaar. Hierdoor hebben de afnemers moeite om een juiste keuze te maken tussen de grote hoeveelheid aanbieders. Organisaties nemen vaak niet de tijd of hebben niet de moed om aan zelfreflectie te doen. Om op die manier hun bedrijfsauthenticiteit te ontdekken. Door die authenticiteit worden bedrijven zichtbaar en herkenbaar.
Het proces en het antwoord hierop heb ik in mijn boek beschreven.

Het vertrekpunt van mijn boek is Interne Marketing maar het uitgangspunt van Interne Marketing is de ''Werkelijke'' Identiteit en de bedrijfscultuur van de organisatie. In mijn boek komen deze aspecten bijeen en vormen een blauwdruk voor wat men positionering noemt. Mijn stellingname is dat de positie van een organisatie gebaseerd is op wat de onderneming werkelijk is, waar het vandaan komt, welke roots zij heeft en wat de cultuur binnen de organisatie is. Het is van belang te weten wat de mensen binnen die onderneming te weeg kunnen brengen, kennis en kunde. Wat hen bindt en boeit en hoe zij de onderneming/organisatie tot grotere hoogten kunnen laten stijgen. Dit alles onderbouwd met theoretisch modellen en praktische wenken.
Een boek dat iedere ondernemer en zelfs de werknemers gelezen moeten hebben. Dat in iedere boekenkast van iedere manager en marketing en communicatie vakman/vrouw hoort te staan en dat op alle opleidingen als leidraad gebruikt moet worden. Als ze dan ook nog mijn adviezen opvolgen dan zou dat hen vleugels moeten geven.

Gewoon omdat de ''Werkelijke'' Identiteit van organisaties een fundamenteel onderdeel is voor succes en groei. Zonder dat wordt het voor bedrijven in de huidige samenleving een moeizaam proces.

Auteur Wim de Vries

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »