Het einde van strategie - een kleine geschiedenis van bedrijfskunde in een te snel veranderende wereld

Artikelnummer: 9111B2020
Aantal: 1

Auteur: Hans Veldman, uitgever: Aspekt B.V., Uitgeverij
Paperback, druk 2015 | Nederlands | 186 pagina's | 9789461537171 | Afmeting: 21,3 x 13,2 x 2 cm

Tweedehands: Goed
Heel mooi, vrijwel als nieuw, met een opdracht voorin. Dagelijkse verzending, stevig verpakt en bezorgd door PostNL.


Beschrijving

Alles van importantie is strategie! Sinds de Tweede Wereldoorlog is het vakgebied van strategische management bezig met een glorieuze opmars. Uitgangspunt van het vakgebied is dat de wereld van morgen weliswaar moeilijk te duiden is, maar dat met een weloverwogen strategische benadering de stip op de horizon geplaatst kan worden.



In Het einde van strategie beschrijft Hans Veldman hoezeer strategie een politiek gedreven vakgebied is. Ideologische overtuigingen en uitgesproken politieke voorkeuren liggen ten grondslag aan menig bekend strategisch analysemodel dat in de boardroom van de grote corporaties gebruikt wordt. In het boek maakt hij duidelijk hoezeer strategisch management een Amerikaans vakgebied is en trouwens pas echt populair werd toen maffiabaas Tony Soprano aan zijn psychiater vertelde dat hij voor zijn bendeoorlog altijd even keek in het boek The Art of War van Sun Tzu.

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »